ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 2019 2020
Τι είναι οι (ειδικές) Μαθησιακές Δυσκολίες;
Η εξελικτική πορεία των Μαθησιακών Δυσκολιών
Συνήθεις απορίες γονέων ή/και εκπαιδευτικών
This is a Video slide

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ στις

ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ:

ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ

Διάρκεια:  4 μήνες (Οκτώβριος 2019 - Ιανουάριος 2020)

Ενότητες:  12

Ημέρα Διεξαγωγής:  Παρασκευή

Έναρξη: Παρασκευή 11 Οκτωβρίου (open day)

Ώρα: 19:00μμ - 21:30 μμ. (Ώρα προσέλευσης: 18:30μμ.)

Χώρος:  Ωδείο Βορείου Ελλάδος, αιθ. Σεμιναρίων Carpe Diem, Εθν.Αντιστάσεως 16, 1ος όροφος, τηλ: 2310-422885.

Πληροφορίες - Δηλώσεις - Εγγραφές:  Ωδείο Β. Ελλάδος,  τηλ: 2310-422885

 

Υπεύθυνες Σεμιναρίου:

Ελένη Μπόντη, Ειδική Παιδαγωγός, Επίκουρη Καθηγήτρια Ιατρικής Α.Π.Θ., Α΄ Πανεπ/κή Ψυχιατρική Κλινική, Γ.Ν.Θ. ‘Παπαγεωργίου’.

Σοφία Βαβέτση, Ειδική Παιδαγωγός, Ε.ΔΙ.Π. Ιατρικής Α.Π.Θ., Α΄ Πανεπ/κή Ψυχιατρική Κλινική, Γ.Ν.Θ. ‘Παπαγεωργίου’.

Το Σεμινάριο απευθύνεται σε:  

  • Εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και όλων των ειδικοτήτων
  • Ειδικούς παιδαγωγούς,
  • Ψυχολόγους,
  • Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Φυσικοθεραπευτές και άλλους Ειδικούς,
  • Γονείς,
  • Φοιτητές
  • Και σε όλους όσους ασχολούνται επαγγελματικά και μη με την εκπαίδευση, διδασκαλία και ανάπτυξη των παιδιών όλων των ηλικιών.

 

Στόχοι του Σεμιναρίου:

  • Κατανόηση και ολιστική προσέγγιση της ιδιαίτερης φύσης και του κλινικού προφίλ των διαταραχών μάθησης και συμπεριφοράς στις διαφορετικές ηλικιακές ομάδες.
  • Η σημασία της έγκαιρης διάγνωσης και της πρώιμης παρέμβασης, διεπιστημονική προσέγγιση και  διαφοροδιάγνωση.
  • Εκπαίδευση σε εναλλακτικές τεχνικές μάθησης  και παρέμβασης σε άτομα με μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς.
  • Εργαλεία αξιολόγησης (τεστ νοημοσύνης, μαθησιακή εκτίμηση, προβολικά τεστ, κ.α.).

 

Το Πρόγραμμα του Σεμιναρίου:

 

 OPEN DAY (Είσοδος Ελεύθερη): Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2019, 19:00μμ - 21:30 μμ. (Ώρα προσέλευσης: 18:30μμ.).: Παρουσίαση του Σεμιναρίου (και εξ αποστάσεως παρακολούθηση)

 

  1. Η Δύναμη της ψυχής και του νου: Τα μυστήρια του οργανισμού, εγκέφαλος, ψυχολογία και ζωή, ζούμε για να μαθαίνουμε. Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2019 – 19:00μμ - 21:30 μμ. (Ώρα προσέλευσης: 18:30μμ.).
  2. Αναπτυξιακό Προφίλ Νηπίων - Παιδιών – Εφήβων: Πρώιμες Ενδείξεις Δυσκολιών Μάθησης και Συμπεριφοράς - Έγκαιρη Διάγνωση και Πρώιμη Παρέμβαση.Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ). Παρασκευή, 25 Οκτωβρίου 2019 - 19:00μμ - 21:30 μμ. (Ώρα προσέλευσης: 18:30μμ.).
  3. Αισθητηριακές διαταραχές (τύφλωση, κώφωση), εγκεφαλική παράλυση, νοητική υστέρηση, αναπτυξιακές διαταραχές (αυτισμός), νευρολογικές διαταραχές, διαταραχές της προσωπικότητας, εθισμοί: Διάγνωση, αντιμετώπιση, παρέμβαση στη σχολική τάξη. Παρασκευή, 1 Νοεμβρίου 2019 - 19:00μμ - 21:30 μμ. (Ώρα προσέλευσης: 18:30μμ.). 
  4. Σχολικές και (Ειδικές) Μαθησιακές Δυσκολίες: Τι είναι; Ορισμοί, Τύποι-Μορφές. Εξελικτική πορεία: Από τη σχολική ηλικία ως την ενήλικη ζωή. Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στην Ανάγνωση - Δυσλεξία: Ο Μηχανισμός της Ανάγνωσης (Αποκωδικοποίηση, Κατανόηση, Έκφραση). Τεχνικές και Μέθοδοι Διάγνωσης και Παρέμβασης. Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου 2019 - 19:00μμ - 21:30 μμ. (Ώρα προσέλευσης: 18:30μμ.).
  5. Προφορικός και Γραπτός Λόγος - Ένα ενιαίο Σύστημα: Ειδικές Διαταραχές στον Λόγο, Ε.Μ.Δ. στη Γραφή, την Ορθογραφία και τον Γραπτό Λόγο: Τεχνικές και Μέθοδοι Διάγνωσης και Παρέμβασης. Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2019 - 19:00μμ - 21:30 μμ. (Ώρα προσέλευσης: 18:30μμ.).
  6. Ε.Μ.Δ. στην Αριθμητική – Μαθηματικά: Τεχνικές και Μέθοδοι Διάγνωσης και Παρέμβασης. Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου 2019 - 19:00μμ - 21:30 μμ. (Ώρα προσέλευσης: 18:30μμ.).
  7. Διαταραχές  Συμπεριφοράς: Παράγοντες, αίτια, διαχείριση σχολικής τάξης. Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου 2019 - 19:00μμ - 21:30 μμ. (Ώρα προσέλευσης: 18:30μμ.).
  8. Διαγνωστικές Μέθοδοι και Εργαλεία ΑξιολόγησηςΔιαταραχών Μάθησης και Συμπεριφοράς: Παρουσίαση τεστ, συστηματική παρατήρηση, ερωτηματολόγια, τεστ νοημοσύνης, προβολικά τεστ κ.α. Παρασκευή, 6 Δεκεμβρίου 2019 - 19:00μμ - 21:30 μμ. (Ώρα προσέλευσης: 18:30μμ.).
  9.    Η Διάγνωση και η Αντιμετώπιση των Ε.Μ.Δ.: Η Διαγνωστική Διαδικασία και η Μαθησιακή Εκτίμηση.Η "Δυναμική" Αξιολόγηση - Σχεδιασμός Εξατομικευμένων Προγραμμάτων Ε.Π.Π. Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου 2019 - 19:00μμ - 21:30 μμ. (Ώρα προσέλευσης: 18:30μμ.).
  10. Ανάλυση του Ιχνογραφήματος (προβολικά τεστ)  Διάγνωση - παρέμβαση αποκλίνουσας συμπεριφοράς και διαταραχών μάθησης (θεραπεία μέσα από την τέχνη -art therapy). Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου 2019 - 19:00μμ - 21:30 μμ. (Ώρα προσέλευσης: 18:30μμ.).
  11. Η Δυναμική των Σχέσεων Οικογένειας - Σχολείου και η επιρροή τους στις μαθησιακές και συμπεριφορικές διαταραχές: Τεχνικές Οργάνωσης της καθημερινής Μελέτης, της Μάθησης και της Συμπεριφοράς. Οι Ε.Μ.Δ. στην Ενήλικη Ζωή. Παρασκευή, 10 Ιανουαρίου 2020 - 19:00μμ - 21:30 μμ. (Ώρα προσέλευσης: 18:30μμ.).
  12. Μουσικοθεραπεία (musictherapy), Χοροθεραπεία (dancemovementtherapy), Δραματοθεραπεία (dramatherapy) : Eναλλακτικοί τρόποι μάθησης Διάγνωση και Παρέμβαση. Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου 2020 - 19:00μμ - 21:30 μμ. (Ώρα προσέλευσης: 18:30μμ.) - Παραλαβή Πιστοποιητικών Συμμετοχής.

 

Πιστοποιητικό Παρακολούθησης:

Οι συμμετέχοντες για να λάβουν το πιστοποιητικό παρακολούθησης θα πρέπει να έχουν παρακολουθήσει τουλάχιστον 8 θεματικές ενότητες (ισχύει κυρίως για τους επαγγελματίες).

 

Κόστος Σεμιναρίου:Το συνολικό κόστος του σεμιναρίου είναι 550 ευρώ (+ 50 ευρώ εγγραφή).

Το κόστος παρακολούθησης για κάθε μεμονωμένη ενότητα είναι 60 ευρώ.

 

Ειδικές Εκπτώσεις:

Φοιτητές και Άνεργοι: Έκπτωση 12% (απαιτείται σχετική βεβαίωση ή πάσο) στο συνολικό ποσό.

Δύο και άνω συμμετέχοντες από έναν κοινό φορέα (πχ. σχολείο, οικογένεια, ιδιωτικό κέντρο, κτλ): Έκπτωση 20% στο συνολικό ποσό.

 

Webinar (Εξ Αποστάσεως Παρακολούθηση):

To Σεμινάριο προσφέρεται και ως Webinar (Εξ Αποστάσεως) - Πληροφορίες - Εγγραφές: Ωδείο Β. Ελλάδος: 2310-422885

 

OPEN DAY (Είσοδος Ελεύθερη): Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2019: Παρουσίαση του Σεμιναρίου (και εξ αποστάσεως)

Ώρα: 19:00μμ - 21:30 μμ. (Ώρα προσέλευσης: 18:30μμ.)
Χώρος: Ωδείο Βορείου Ελλάδος, αιθ. Σεμιναρίων CarpeDiem, Εθν.Αντιστάσεως 16, 1ος όροφος, τηλ: 2310-422885.

 

 

 

 

Ενδεικτική Βιβλιογραφία των Εισηγητριών:

  1. Μπόντη, Ε. (2013) “Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες: Μια εναλλακτική προσέγγιση για όλους”, εκδόσεις «Μέθεξις», ISBN: 978-960-6796-37-1, 624 σελίδες (εγχειρίδιο διδασκαλίας των στο μάθημα: «Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες: Πρακτικές Εφαρμογές Διάγνωσης και Παρέμβασης» (Κωδικός Μαθήματος: ΙΑΟ417) - Τμήμα της Ιατρικής, Α.Π.Θ. (4 ο έτος, Χειμερινό εξάμηνο).

 

  1. Μπόντη, Ε. (2016) “Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες: Μια εναλλακτική προσέγγιση για όλους…στην πράξη», Υπότιτλος: «Συστήματα Επιβράβευσης - Οργάνωση Μελέτης, Συμπεριφοράς, Συγκέντρωση - Αυτοεκτίμηση-Συναισθήματα, Πρότυπες Δραστηριότητες: Έτοιμα προς χρήση έντυπα». εκδόσεις «Μέθεξις», ISBN: 978-618-5226-07-7.

 

  1. Συγγραφή δύο κεφαλαίων σε Εγχειρίδιο Κλινικής Εκπαίδευσης: Εγχειρίδιο Κλινικής Εκπαίδευσης στην Ψυχική Υγεία: Α΄ Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική

Κλινική, ΓΝΘ. ‘Παπαγεωργίου’, Διευθυντής: Κωνσταντίνος Φωκάς, εκδ. University Studio Press, ISBN: 978-960-12-2267-7: (Κεφ.46) Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) (σελ.384-390).

(Κεφ.49) «Ειδική Παιδαγωγική Παρέμβαση (Ε.Π.Π.) για Παιδιά/Άτομα με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες» (σελ. 397-403).

 

  1. Συγγραφή κεφαλαίου σε Διδακτικό Βιβλίο της Ψυχιατρικής του Α.Π.Θ. με τίτλο: Μπόντη, Ε. «Διαγνωστικές Δοκιμασίες Μαθησιακών Διαταραχών» στον Α΄ Τόμο του διδακτικού βιβλίου της Ψυχιατρικής του Α.Π.Θ. με τίτλο: «Κλινική Ψυχιατρική», Συγγραφείς: Γ. Στ. Καπρίνης, Α. Ιακωβίδης, Α., Γκιουζέπας, Ι. & Φωκάς, Κ.(2009).

 

  1. Bαβέτση Σ. (2006). Ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση στην προσχολική αγωγή με στόχο τη διαθεματικότητα : Ψυχοθεραπευτικές τεχνικές με μουσικοκινητική. Τόμος Α΄. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Μορφωτική Εστία Καλαμαριάς (ISBN: 960-89017-4-X).

 

  1. Σουσαμίδου-Καραμπέρη, Αικ. & Βαβέτση-Τσιβίκη, Σ. (2011). Γονείς και εκπαιδευτικοί αντιμέτωποι με τη βία και επιθετικότητα των παιδιών και εφήβων. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις University Studio Press (ISBN: 978-960-12-2006-2).

 

  1. Βαβέτση Σ. (2001).Εναλλακτικοί τρόποι μάθησης στην εκπαίδευση παιδιών με Αυτισμό: Προγράμματα και τεχνικές (Ανίχνευσης-Διάγνωσης- Υποστήριξης).Θεσσαλονίκη : Έκδοση Βαβέτση Σοφία (ISBN:978-960-93-2759-6).

 

  1. Βαβέτση Σ. (2011).Το θεατρικό παιχνίδι στην σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα ως μέσο εμψύχωσης της σχολικής διδακτικής ύλης. Θεσσαλονίκη : Έκδοση Βαβέτση Σοφία (ISBN:97960-93-2791-6).

 

  1. Βαβέτση Σ. Ομαδική συγγραφή (2013) Επιθετική συμπεριφορά στο σχολείο: Ζητήματα και προτάσεις Θεσσαλονίκη: εκδόσεις ΦΥΛΑΤΟΣ, ISBN: 978-960-88824-3-0.

 

  1. Μητσόπουλος Μ. & Βαβέτση Σ. ( 2017) Εναλλακτικοί τρόποι μάθησης και θεραπείας για τη δόμηση της συμπεριφοράς  (ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ - ΔΙΑΓΝΩΣΗ – ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ) Θεσσαλονίκη : Εκδόσεις ΒΑΡΦΗΣ.

 

  1. Βαβέτση Σ. (2019) Μπορώ να μάθω τι θέλεις να μου πεις.( Ανάλυση του ιχνογραφήματος) Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΠΥΡΑΜΙΔΑ.

 

 

 

E-mail Εισηγητριών:

 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.  & Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. & Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.